söndag 13 april 2014

Klätterfamiljen

Vid två tillfällen har jag varit i Fockstsa i Uppsala de senaste veckorna. Första gången var huvudmålet att försöka göra Untermensch für kleinermensch vars korta och kraftfulla linje verkligen lockar mig. Jag lyckades dock varken första eller andra gången. Men jag har inte bara koncentrerat mig på den, utan också provat ett antal andra 7a-ish när jag följt "shedevilherself" Anja och Pierre, och inte heller där lyckades komma upp, åtminstone inte med det tempo som de kunnat hålla. Nå det är ju bara kul att ha något att jobba på framöver antar jag.. Synd bara att Focksta ligger rätt långt bort. Problemen jag pratar om i just det här fallet är Parasit, Moonscape och Füültjack.

MEN det jag egentligen ville komma fram till med den här lilla utläggningen som omväg, är att det (utöver Anja som äter såna här problem till frukost) finns en Uppsalatjej som fullkomligen krossar de problem som jag har provat, och allt finns dokumenterat som betavideos i Klätterfamiljens regi. Heja Tina vad stark du är, och heja Klätterfamiljen för ert engagemang att filma varenda sten i Uppsala så att en får lite beta serverat!


Untermench fur kleinermench from Klätterfamiljen on Vimeo.

Inga kommentarer: